İnşallah! Maşallah! Elhamdülillah!

Yalan yok! Bir süredir gözüm tavandaki demir aparatta. Kendimi asmaya kalksam beni taşır mı? Taşır herhalde, bilmiyorum. Her seferinde gözümü kaçırıyorum. Özellikle akşamları yatağıma uzanınca… Sokağın karşındaki iş yerini aydınlatan koca spot her gece odamın içini aydınlattığı için bir çözüm bulamıyorum bu işe. Tam da öne çıkan görsele koyduğum gibi yağlı bir ilmeği andırıyor nedense!

Uyku tutmayınca kakıp bilgisayarı açıyorum yine. Yalnızlığın en berbat tarafı… Hele bir de sıkıntıdaysan, iyice yalnız kalıyorsun. İnanların kendi dertleri boylarını aşmış. Seninkine kulak verecek tek bir kişi bulamıyorsun.

Haber sitelerini açıp gündeme göz atıyorum. Midem bulanıyor. Siyasilerin sidik yarışları, birbirlerine hakaretleri… İntihar vakaları, sosyal adaletsizlik, saçma magazin haberleri, bir gecede servetini ikiye katlayan aç gözlü piçlerin halkı daha çok sefalete sürükleyen faiz merkezli yatırım hülyaları…

Meclis önünde üzerine benzin döküp “Çocuklarım aç!” diye bağıran babanın feryadı… Siteleri gezinirken A Haber’in bu olaya yaklaşımını görüp kendimden utandım. Vicdanımızı nasıl bu kadar yerlere indirdik? Nasıl bu kadar gözlerimiz kör, kendimizden geçebildik.

“İntihara teşebbüsün perde arkası!”

Adam zaten daha evvel 9 kez intihara teşebbüs etmiş. Önceki teşebbüslerinden birinde CHP’li bir vekil iş sözü vermiş. Demek ki tutulmamış, adam 10. kez intihara teşebbüs etmiş. Yani bu durumda kabahat asla hükümetin değil. Kabahat asla işsizlik, yoksulluk, çaresizlik değil. Kabahat 10 kere intihara teşebbüs edip de kendini öldürmeyi beceremeyen, bu işi şov hâline getiren adamla ona iş sözü verip yerine getirmeyen CHP’li vekilin.

Babasından sınav sonucu yüzünden azar işitip canına kıyan 12 yaşındaki masum kızımızın vebali de hükümete değil. Muhtemelen onun da tek sorumlusu babası. Ansiyetesi vardı zaar! Hükümetle, onun eğitim politikasıyla ne ilgisi var?

Ta Mardin’den Sakarya’ya mevsimlik işçi olarak gelen 17 yaşındaki Fesih’in kafasına kurşun sıkıp intihar etmesi de hükümetin suçu değil. Muhtemelen aile içi sorunları vardı, sevgilisi yüz vermedi ya da hakkında iftira atıldı. 17 yaşında, ders çalışacak zamanda, memleketinden uzakta intihar etmesiyle hükümetin ne ilgisi var allasen!

Allah korusun, ben de anlık bir buhrana kapılıp kendimi assam şuraya, diyecekler ki “Yalnızlık canına tak etmiş. Zaten her gece açıp porno izliyormuş, ahlaksızın tekiymiş. Bizimle ne ilgisi var?”

Doğru! Bu intiharların sizinle hiç ilgisi yok. Yoksulluk ve toplumsal adaletsizlik yüzünden insanların davranışları, psikolojileri yerle yeksan oldu. Neye, nasıl tepki vereceklerini şaşırdılar ama siz rahat olun sayın yöneticiler. Konunun sizinle hiç ilgisi yok. Her şey güllük gülistanlık memlekette. Her şey olağan akışında. Siz 2021 bütçenizin kavgasını edin. Siz Diyanet bütçesini tarikat, cemaatlere ve derneklere dağıtmaya, Denizli’de 40 odalı, 8 süitli yüksek ihtisas merkezi, Elazığ’da 90 milyon liraya Harput Diyanet Külliyesi yaptırmaya devam edin.

A Haber’e bakacak olursanız intihara teşebbüs eden adamı da zaten CHP’liler gaza getirdi. Yoksa kimsenin yoksulluk yüzünden kendini yakmaya niyeti falan da yoktu.

Haa! Bu arada haberiniz var mı? Nusret Avrupa’da açacağı yeni restoranı için 850 bin lira maaşla müdür arıyormuş.

Fatih Altaylı Suriyelilerle ilgili ırkçı söylemde bulunmuş. Ne ayıp! Onlar muhacir! Onlar din kardeşimiz! Elbette kendi insanımızdan çok onlara bakacağız!

Adriana Lima makyajsız ortaya çıkınca hayal kırıklığına neden olmuş. İntihar sebeplerinin başında gelen madde bu olsa gerek.

Bella Hadid’in gözyaşları hepimizin ciğerini dağlamış. Başka bir intihar sebebi de bu! Nasıl kıyıp ağlattılar seni gülüm?

Ünlü bir sanatçımız karantinada kilo almamanın yollarını bulmuş. Makarna, patates kızartması ve bulgur pilavı yemeyi kesmiş muhtemelen. Tabii, bu aralar hepsi ateş pahası.

Hacı Sabancı 3 milyon 145 bin liraya saat almış. Bir saate bu kadar para veren adamı kaale almadığım gibi bunu haber yapan siteyi de Allah’a havale ediyorum. Öyle ballandıra ballandıra yazmış ki! Vallahi tebrikler!

Boş verin intihar mintihar, bunlar ülke gündemini değiştirmek için oynanan tiyatrolar sadece. Elhamdülillah hiçbir sıkıntımız yok. Siz hele corona bitsin öyle görün memleketi. Süreç bittiğinde istikrarın ne olduğunu göreceğiz elhamdülillah. Dünya ekonomileri içinde bu süreci en az zararla atlatan Türkiye olacak. Siz siyasetçilerimize güvenin.

Yerseniz!

Bir aralar bir manyak vardı. İlik gibi hatunları ve erkekleri televizyona çıkarıp “Maşallah hocam, inşallah hocam!” diye diye götürüyordu. Bizimki de o hesap. Elhamdülillah iyiyiz. Elhamdülillah bir sıkıntımız yok. Her şeyin üstesinden geleceğiz elhamdülillah. Zengin zaten daha zengin oldu elhamdülillah. Şimdi sırada fakiri daha fakir yapmak var. İnşallah! Maşallah! Elhamdülillah!